סת' גודין בונה היררכיה של כישלונות לפי התדירות בה אנחנו צריכים להיכשל:

להיכשל כמה שיותר: רעיונות שמאתגרים את הסטטוס-קוו. תשב לסיעור מוחות, תעלה רעיונות. ככל שתכשל יותר ככה עדיף.

להיכשל בתכיפות גבוהה: תגדיר אב-טיפוס, תצייר גרפים, תבנה דוגמיות …

להיכשל מדי פעם: תבנה אב-טיפוס, תשחק משחקי מלחמה (בקבוצה) …

להיכשל לעתים רחוקות: צור אינטראקציה עם מספר מצומצם של לקוחות (לקוחות אלפא וביטא)

לא להיכשל אף פעם: אף פעם אל תפר הבטחות.

הרעיון הוא כזה: ככל שניכשל מספר רב יותר של פעמים בשלבים המוקדמים – בשלבי התכנון, כך ניכשל פחות בשלבים המאוחרים – שלבי הביצוע.

ואת השאיפה לשלמות צריך לדחות או לצמצם לדבר אחד בלבד. לשמירה על המוניטין. אנחנו צריכים לשכוח משלמות כשאנחנו מתכננים או מבצעים, להיפך, אנחנו צריכים לנסות כמה שיותר מבלי לחשוב על הטעויות, כדי שבסופו של דבר נגיע לתוצאות מושלמות.

מעבר לפוסט המקורי של סת' גודין

***

סת' גודין הוא מהבלוגרים המצליחים בעולם והוא כותב בעיקר על שיווק, עסקים, ומוטיבציה.

הוא כתב מספר ספרים, המפורסם שבהם הוא פרה סגולה. ואני ממליץ עליו ועל הספר Tribes.

והנה הרצאה שלו ב- TED.

(17 דקות)